Featured Post

Muka Penjenayah Sekolah Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah: Dendam sampai bakar

 Persoalan tentang punca kebakaran hampir terjawab. 7 remaja termasuk 5 suspek utama ditahan bagi membantu siasatan kebakaran pusat tah...

Pages

Saturday, September 20, 2014

Filem The Sisterhood with Travelling Pants



Sinopsis:
Mengisahkan 4 sahabat baik Bridget,Tibby, Lena dan Carmen, Carmen secara kebetulan membeli sepasang seluar jeans yang muat pada padanya dan 3 sahabat baiknya.Mereka berjanji untuk bersama walaupun berjauhan.Mereka bersetuju untuk bergilir-gilir memakainya,apabila mereka berpisah buat pertama kali untuk cuti "summer".
Bermula la perjalanan seluar jeans tersebut mengikut pemakainya. Mereka percaya apabila memakai seluar jeans tersebut,impian mereka menjadi nyata. Namun,sangkaan mereka silap.Pelbagai peristiwa berlaku dan membuatkan mereka hilang keyakinan.

Carmen merantau ke South Carolina untuk bertemu ayahnya.
Lena ke Greece untuk bertemu datuk dan neneknya.
Bridget ke Mexico untuk  kem bola.
Tibby bekerja di Wallmart


  • Adaptasi novel karya Ann Brashares.
  • Filem yang menyentuh tentang persahabatan dan  kehidupan remaja perempuan

Ia sebuah filem yang menarik untuk ditonton- Dalam filem tersebut, 4 sahabat tersebut percaya yang seluar jeans tersebut membawa tuah kepada mereka. Namun realitinya, ia tidak menjadi. Kiranya,bukan seluar jeans tu yang bawak tuah tapi keberaniaan mereka untuk berubah membuatkan kehidupan mereka jadi lebih baik. Seluar jeans tu cuma jadi saksi je.:)





No comments:

Post a Comment